محل تبلیغات شما

در قرن بیستم میلادی عده ی کمی توانستند حد فاصل بین طراحی و معماری را بدون مشقت و با موفقیت مانند چار ایمز و ری ایمز رعایت نمایند. برای این زوج، برتری دادن به یکی از دو این مقوله، تصنعی و ناکارآمد بود. افکار خلاق و کارآمد آنها برگرفته از روش های مبتنی بر حل مساله بود که منجر به پیدایش راه حل هایی در روند طراحی می شد که نیازهای مشخصی را پاسخ می گفتند و موفقیت این روش ها را میشد در میزان کارآمدی آنها اندازه گیری نمود. علی رغم اینکه خانم و آقای ایمز آشکارا دده از رواج گرایش "بیان خلاق" بودند، اما زمانی که کارهایشان به نمایش در می آمد، با یکنواختی و روزمرگی که معمولا آثاری که به شدت عملگرا هستند را تهدید میکند روبرو نبودیم. آنها دریافته بودند که لذت بردن از طرح به خودی خود کارآمد است، و هر آبجکتی که در کاربرش این حس را بر می انگیزد، منجر به ملاحظات زیبایی شناختی میگردد که این نیز یکی دیگر از معیارهای کارآمدی طرح است. اعتقاد به وحدت عملکرد و احساس منجر به پیدایش برخی از شاخص ترین آثار قرن شد :

Case Study House #8، Molded Plywood Lounge Chairs و Eames Lounge and Ottoman

مطلب پیش رو، که بر گرفته از کتاب An Eames Anthology می باشد و Daniel Ostroff ویراستار آن بوده و انتشارات دانشگاه ییل آن را چاپ کرده است، به دوران حرفه ای Ray و Charles Eames از منظر طراح، معمار، استاد، هنرمند، فیلمساز و نویسنده میپردازد. آستروف با بررسی و دقت در 130000 مدرک بایگانی شده در کتابخانه کنگره امریکا ،دریافت که شهرت بالای این زوج به دلیل سطح بالای خلاقیت و پویایی آنها بود، در نتیجه این کتاب مرجعی کامل و همه جانبه برای نشان دادن وسعت نظر و علایق تمام و کمال آنها می باشد.

انواع سبک های معماری، از گذشته تا به حال

مستحکم تر از فولاد : انقلاب شیگروبان در کاربرد متریال گلولوم

نکات آموزنده ای از چارلز ایمز برای دانشجویان معماری

ایمز ,منجر ,eames ,یکی ,lounge ,است، ,منجر به ,به پیدایش ,چار ایمز ,می باشد ,از کتاب

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رقص خورشید